Al weer een maand in Pohsanten - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Kooman - WaarBenJij.nu Al weer een maand in Pohsanten - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Kooman - WaarBenJij.nu

Al weer een maand in Pohsanten

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi Iedereen,

Het is weer tijd voor een update.
Ik ben nu een maand en 1 dag in Pohsanten. En ondertussen al ruim een maand weg van huis. De tijd gaat ontzettend snel als je het naar je zin heb.
Vanaf 7 maart was ik alleen met Bu Tut in het huis. Zij is de rechter hand van Batty. Batty was naar Bandung omdat 1 van de kinderen werd geopereerd aan zijn mond.
Op 10 maart heb ik gelezen met Kadek Agus. Hij is een van de jongste kinderen hier in het huis. Ik heb met hem gelezen omdat hij hier veel moeite mee heeft. Het was voor mij wel soms even moeilijk omdat hij natuurlijk in het Indonesisch leest. Maar ik kon precies merken als hij er moeite mee had.
Op 11 maart heb ik een interview afgenomen bij Yoga. Hij is 16 jaar en woont nog maar 8 maanden in het huis. Hij kan ontzettend goed tekenen en schilderen. Dit interview is een school opdracht voor mij. Hij vond erg leuk om te doen alleen soms wist hij het woord niet in Engels maar dan legde die het uit.
Op 12 maart was er een feestdag. Dus er was geen activiteit. De kinderen waren ook vrij van school.
13 en 14 maart waren er weer lessen Engels. Het gaat al steeds meer vooruit en de kinderen weten de woorden al goed. Ook proberen ze steeds meer in het Engels met mij te communiceren. Dit vind ik erg knap van ze. Want ze krijgen natuurlijk maar weinig Engels op school.
Het weekend hebben we lekker rustig aan gedaan. Op zaterdag moesten de kinderen nog naar school. Daarna lekker tv kijken en slapen.
Op maandag starten er weer een nieuwe week. We begonnen met een lesje Engels. Alleen dan niet te woorden herhalen en doen. Maar echte gesprekken voeren. Als het lukten.
Die dag kwam ook Batty weer terug en kwamen Theo en Gert langs. Het was erg gezellig met ze allen bij elkaar.
18 Maart hebben we namenkaarten gemaakt. Die worden opgehangen in de eetkamer. En zo weten de mensen die langs komen wie er momenteel allemaal in het huis bevind. De kinderen houden nogal van bling-bling. Zowel de jongens als de meiden. Erg leuk om te zien en hoe het uiteindelijk word.
19 Maart zouden Batty en ik eigenlijk in de tuin gaan werken. Dit is er uiteindelijk alleen niet van gekomen. Maar we gaan van de week de kamer met voorraad aanpakken. Nu staat alles nog op de vloer. Maar er zijn 2 oude kasten over die we daar mooi voor kunnen gebruiken.
20 maart heb ik weer gelezen met Kadek Agus. Dit keer ging het beter. En hij vind het erg leuk om te doen gelukkig.
In de avond kreeg ik ontzettende pijn in mijn hoofd en ben ik vroeg naar bed gegaan. De volgende dag zou ik eigenlijk memory spelen met Engels. Maar omdat ik me zo beroerd voelde ben ik mijn bed in gegaan en gaan slapen. Momenteel voel ik me nog steeds erg beroerd. Heb pijn in mijn botten en spieren. En mijn hoofd voelt nogal zwaar aan. Maar voor de rest gaat alles goed en heb ik het zeker naar mijn zin.

Volgende week ga ik een week meelopen in het huis. Dan gaat de wekker om 4 uur. Dit is voor 4 dagen en op vrijdag heb ik grote evaluatie met Batty hoe het nu gaat en alles.

De zon schijnt vandaag weer. Ook al is het vrij bewolkt. We hebben de afgelopen week veel regen gehad. Daar door ben ik waarschijnlijk ook ziek. Omdat het dan heel de tijd regent en ineens is het weer een dag warm. Ik ben nog niet heel bruin. Omdat het eigenlijk gewoon te warm hier is om in de zon te liggen. Er staat soms helemaal geen wind. Maar ik ga natuurlijk wel bruin terug komen. Dus binnenkort maar toch gaan zonnen in de ochtend.

Dit was het weer voor deze update uit Pohsanten. Veel lees plezier allemaal. En tot de volgende update.

Veel liefs van mij

  • 22 Maart 2014 - 08:44

    Ingrid:

    Hoi Kim,
    Fijn om weer te lezen hoe het met je gaat! Ik opende net facebook, was van plan om zo een berichtje te sturen en toen was er gelukkig weer een verslag! Zo te lezen heb je het heel erg leuk, ik ben benieuwd naar de foto's en de hele verhalen. Ilse vertelde dat je vroeg of je mee op schoolkamp van de bovenbouw kon. Dat moeten we nog even bekijken, zien wie er tegen die tijd is opgeknapt of niet!
    Geniet verder daar, pas goed op jezelf (echt niet teveel in de zon hoor!) en ik hoop dat je snel opknapt. Blijven drinken (water natuurlijk :-) , dat is het belangrijkst.
    Groetjes, Ingrid

  • 22 Maart 2014 - 10:18

    Karin:

    Hoi Kim, heb je verslag weer gelezen. Was weer leuk! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Tijd gaat snel zeg...alweer een maand dat je daar bent. Hier gaat alles zn gangetje. Afgelopen zondag nog ff borrel gedronken met je moedertje en Vic...was lang geleden. Pas goed op jezelf hé!! Dikke kus van onsxxxx

  • 22 Maart 2014 - 16:44

    Eric En Gerda:

    Ha die Kim,

    Wat leuk, je nieuwe verslag. Alleen jammer dat je je niet zo fit voelt, we hopen dat je inmiddels een beetje opgeknapt bent. Zo te lezen heb je het prima naar je zin en ben je al helemaal gesetteld. Het is ook best afwisselend wat je daar allemaal doet. In de zon zitten kunnen we je niet aanbevelen, veel te warm voor dat Nederlandse velletje! Dan maar iets minder bruin. Dat je het naar je zin hebt is het belangrijkste!
    Hier gaat alles goed, best lekker weer, al hadden we net een flinke hagelbui, kun je je nu niet voorstellen daar, ha ha.
    Vanavond gaan we een hapje eten in Goes met je moeder en Victor.
    Heel veel plezier nog daar en we kijken alweer uit naar je volgende verslag!
    Liefs uit Vlissingen,
    Eric en Gerda

  • 22 Maart 2014 - 23:58

    Trudy:

    Hoi Kim,

    Alweer een hele maand weg. Tijd vliegt inderdaad. Leuk dat je het zo naar je zin hebt :) en jammer van je tijdelijke 'ongesteldheid' :) :) :) Hopelijk snel voorbij. Ik ben wel benieuwd of je nog tijd hebt om te lezen en wat je er van vindt.

    Veel groetjes, beterschap en een plezierige tijd verder.

    Trudy

  • 22 Maart 2014 - 23:59

    Daantje:

    Fijn dat je het naar je zin hebt, en daardoor de tijd snel gaat ! Tjee al weer een maand :-)
    Kan je zeggen t us hier wel stil zonder jouw stem hier op in en rondom de korfbal :-)
    :'-)
    Maar geniet er maar van geweldig dat je dit doet en een hele mooie ervaring !! Tot laters x

  • 23 Maart 2014 - 00:05

    Rinske:

    Hoi Kim, leuk om je verslag weer te lezen. Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wel vervelend dat je niet fit bent. Hopelijk voel je je snel weer beter. Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Niets bijzonders. Geniet nog maar van je avontuur en we wachten je volgende verslag weer af. Xxxxx

  • 23 Maart 2014 - 10:19

    Oma Elonka En Opa Cor:

    Hoi Kim
    Wat leuk om weer een verhaal over jou en je (familie) want dat is het wel een beetje te lezen. Jammer dat je ziek bent, maar van al die verhalen van iedereen uit het nederlandse knap je wel weer op. Wij hebben weer de verwarming aan ,dat is bij jou niet nodig.
    Hier is alles verder oke, het is weer donker aan het worden dus regen, maar daar kan jij ook over mee praten .
    Wij gaan vanavond naar mama en victor en anouk en wouter koffie drinken.
    Ik ga je groeten met een dikke kus van opa en oma uit vlissingen.
    je bent en blijft onze kanjer.

  • 23 Maart 2014 - 14:24

    Bernadet:

    Lieve kim

    Na een culninair weekend, je heb al gelezen dat ze we zijn wezen gister met eric en gerda ( was in karel 5, specialiteit was rijst, nee hoor)en vrijdag bij je oude werk, het postkantoor met els en rob. Postkantoor was trouwens veel betere bediening en het eten was ook beter, misschien andere kok. Maar goed allebei de dagen waren leuk en gezellig.

    Gister wezen kijken naar Anouk haar korfbal, wat was het koud aan de lijn.

    Je verhalen zijn altijd erg leuk om te lezen, we verheugen er ons steeds op. Nog leuker was natuurlijk om je vandaag te zien op de skype, je wilde graag je zus zien. Ze mist je, dat merk je aan veel dingen, jij ook je zus. Waar een afstand wel niet goed voor is.

    Nog leuker om te horen en voor jouw weer een ervaring, dat je maybe nog naar een ander kindertehuis gaat voor een week, heel wat anders lijkt me. Ben benieuwd hoe je het daar vind. Een pak van mijn hart is dat het visium verlengd is tot en met 19 juni, ik zag al een heleboel rare dingen voor me, maar nee netjes gedaan. En wat een feestdagen hebben ze daar, nog meer dan hier. Ik hoop dat het nog leukt van de week om wat fotoos op face book te zetten, we kijken er naar uit.

    Morgen gaat de rest hier naar Najib amhali,opa gaat ook mee, ben benieuwd.

    Vanuit het thuisfront wordt je op de voet gevolgd, zelfs op de korfbal spraken ze ons aan dat je al weer een nieuw reisverslag had geplaats. Grappig is dat.

    Kim succes verder, we houden van je.
    En laat even weten hoe as weekend is geweest het hindoestaanse nieuwjaar, maak wat fotoos, we kunnen er ons nm niets bij voorstellen

    liefs van ons allen

  • 23 Maart 2014 - 16:07

    Bepemvermue:

    Ik was blij weer iets van je te lezen Ik kijk er erg naar uit, maar kijk nogal eens voor niets. Fijn dat je het zo leuk vindt en dat je het zo goed doet, je pakt alles aan.Kun je al een beetje Indonesisch?Met mijn knie gaat het beter. Ik moet woensdag terug naar de orthopeed, maar ik moet het afzeggen. Mijn schoonzus uit Hansweert is gestorven en wordt dan gecremeerd. Het is zo vlug gegaan met haar, Dinsdag een ontsteking aan de alvleesklier en vrijdag was het al gebeurd. Ik zal haar erg missen. Ik had veel contact met haar en met mijn broer.Mijn jongste! Stijn is hier en schrijft ook nog een stukje. Kim veel liefs xxx Bep.Zorg goed voor je zelf.
    Hoi Kim. Hoe gaat het met je? Met mij gaat het goed. Ik hoop dat je het leuk heb en ik heb nog niet alle stukjes gelezen maar ik vind wel heel erg leuk. Ik ga ze allemaal lezen. Ik ben nu bij oma want me moeder heest weekenddienst en me vader ging naar een muziekquiz in Bergen op Zoom. Als je terug komt dan zullen we samen Indonesisch praten. Ik ga in juli ook naar Indonesië want me oma(opung) wordt dan 70 jaar. Ik heb vrijdag me rapport gehad en het was heel goed. Kim ik stop nu. Veel groeten en kus van Stijn

  • 23 Maart 2014 - 22:44

    Judith & Wilma:

    Ha die Kimmie,

    Hoe is het daar? Leuk weer een bericht van je te lezen.
    Hoop dat je je inmiddels weer een beetje beter voelt. Fijn dat je het naar de zin hebt.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Brom en Snor hebben de eerste vogeltjes en muisjes alweer gevangen voor ons. Vol trots worden ze binnen gebracht en nog even de laatste kunstjes uitgevoerd voordat wij bij de kliko afscheid kunnen nemen. Bij de groene kliko uiteraard ha ha.
    Veel plezier daar.
    En tot het volgende bericht.
    Zoen van ons XXXX



  • 24 Maart 2014 - 20:36

    Trudie:

    Hallo Kim,

    ga er van uit dat je weer beter bent, dat is wel te hopen in ieder geval.
    Ook ik volg al je verhalen en kijk steeds weer of je iets nieuws te melden hebt.
    leuk om te lezen van de bling-bling dit hebben volgens mij in al die aziatische landen,
    zovel mogelijk glittertjes.
    Grappig want ik denk dat jij daar niks mee hebt.
    Hier verder alles goed en voor het zeeuwse zeer goed weer.
    Ja,Ja de zon hebben wij hier ook.
    Geniet ze en wel oppassen met het bruin worden niet te bruin hoor dan val je hier strakjes zo op tussen al die witte bleekscheten
    Nou meisje een dikke kus en liefs van Trudiex

  • 24 Maart 2014 - 22:57

    Anouk:

    Zondag geskypet, wat zie je er bijzonder uit met al die zwarte vlekken. was wel blij om je weer eens te zien en vooral weer eens je stem te horen. Het is erg stil hier zonder jou. We zijn vanavond naar Najib Amhali geweest, het was heel erg leuk. Moest nog aan je denken omdat ik weet hoe graag jij daar ook naartoe wilt.

    Zaterdag waren de eerste veldwedstrijden trouwens weer, ik ben wel een beetje jaloers op je hoor. Stond te rillen van de kou op het veld, we hebben gelijk gespeeld met 8-8 tegen seolto. De uitslag van je eigen team heb je al wel gehoord denk ik.

    Met mij gaat alles goed en op school ook, thuis gaat alles zijn gangetje. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds wel eens vergeet dat je er niet bent. Denk ik: kim, is laat vanavond. en later denk ik dan: als ik op kim wil wachten zit ik nog wel even.

    Zoals je wel kunt lezen missen we jou. Mama stond zondag in je kamer tegen je te praten.
    Ik hou van je,
    Dikke kus van je zusje

  • 24 Maart 2014 - 22:59

    Victor:

    Ha die Kim,

    Najib vroeg vanavond waar je was. Nee hoor, het was hartstikke leuk en we hebben genoten. Als hij nog een keer in de buurt is en je bent toevallig in het land gaan we nog een keer, hou je tegoed. Voor de rest geen nieuws buitenom alles wat al gezegd (skype) en geschreven is. Geniet en succes met het vroege opstaan. Lukt hier ook dus is het daar ook wel even vol te houden. gr VictorX


  • 31 Maart 2014 - 18:20

    Opa En Oma Kooman:

    Lieve Kim
    Uit je berichtje heb ik begrepen dat het weer goed met je gaat.Weer zorgen voor niets gemaakt. Ik was al bang dat je een eng virus opgelopen had.
    Hier niets bijzonders beleefd. We genieten van het mooie weer.In de tuin staat al heel veel te bloeien.
    De robot doet ook weer zijn best. Nog nooit zo'n mooie grasmat gehad!
    Hoe was de evaluatie vorige week?
    Je schrijft dat de tijd zo snel gaat, dat is een goed teken. Voor je het weet zijn de 4 maanden weer om.
    Als je eenmaal over de helft bent gaat het helemaal snel.
    Nou meisje groetjes van ons ,tot de volgende keer.
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 19710

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Juli 2019

Stage Suriname

17 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Stage op Bali

Landen bezocht: