Van 17 mei tot 22 mei - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Kooman - WaarBenJij.nu Van 17 mei tot 22 mei - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Kim Kooman - WaarBenJij.nu

Van 17 mei tot 22 mei

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Hoi allemaal,

Hierbij vervolg gelijk omdat ik momenteel internet heb in het internetcafe.

zaterdag 17 mei en 18 mei

Vandaag heel weinig gedaan. Heb veel geslapen omdat ik een beetje gebroken was. Weinig geslapen in de nachten er voor. Op mijn laptop gezeten om weer nieuwe foto's er op te zetten en voor school gewerkt. In de avond in Negera gegeten en nog naar internetcafe geweest. ik heb zondag ongeveer hetzelfde gedaan alleen in de avond niet in Negera gegeten.

Maandag 19 mei

Vanmorgen om 7.30 opgestaan. Want we hadden informatie dag op SMK. rond kwart voor 9 reden we weg. De informatie ochtend ging eigenlijk meer over seksuele voorlichting dan informatie over school. Toen richting huis gereden en even foto kopie gemaakt. Ik heb toen even snel gedoucht en ben om Dek Sinta gereden. Die stond al te wachten op mij. School was eerder gestopt. Veel kinderen zijn na het eten naar huis gegaan want ze hebben voor ongeveer 12 dagen vakantie. We zijn nu met 12 in huis. En daar zijn Bu Tut en ik bij gerekend. Dus vrij weinig kinderen. Morgen gaan er nog een paar naar huis dus zijn we met nog minder. Ze zijn namelijk vrij van wegen Galungan en Kuningan. Om 5 uur in de tuin gewerkt en even snel naar de bank gereden voor geld. Daarna om Bakso gereden. We waren maar met ze 10e dus even getrakteerd. Om 8 uur Nemo gekeken op tv in het Indonesisch.

Dinsdag 20 mei

Vanmorgen redelijk op tijd uit bed. Voor Arnaya, Asti en Gung Deta was het de laatste schooldag vandaag. Loren en de vader van 1 van de kinderen kwam langs. Gert was er ook gezellig. Was dus een drukke boel. Besloten om 27 mei mee Theo op te halen in Denpasar. Asti en Arnaya kwamen onder de kleurtjes en handtekeningen terug op hun schooluniform. Dat hoort als het je laatste schooldag is. Arnaya en Karmita zijn ook naar huis gegaan dus nu nog maar met ze 10e.

Woensdag 21 mei

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Want ik ging mee naar een ceremonie het is namelijk Galungan. Dan komen de voorouders naar beneden. Eerst naar het huis van de broer van Bu Tut gegaan. Daarna langs haar ouders en toen naar de tempel. Daar gebeden. Na het bidden naar de tempel van haar man gegaan om daar nog een keer te bidden. Ik ben toen alleen naar huis gereden. En snel weer mijn eigen kleding aangedaan en de rijst van mijn lichaam afgehaald. Toen gegeten en gezeten. Rond 6 uur gedoucht want we gingen naar de kermis in de stad. Wat een drukte op de kermis. Je kan er echt alles kopen. Loren, Bu Tut en ik waren om 8 uur al weer terug. De jongens kwamen om 10 uur thuis en Asti en Dek Agus om kwart voor 11. Toen is iedereen naar bed gegaan.

Donderdag 22 mei

Vanmorgen rond 8 uur uit bed. En eigenlijk heel weinig gedaan. Omdat er zo weinig kinderen zijn kijken we tv en zitten we achter de computer. Ik heb nog voor school gewerkt. In de avond op zoek naar internet. Toen kwam ik 2 toeristen uit Portugal tegen die een hotel en eten zochten. Dus eerst naar het restaurant gereden met wifi zodat ze een hotel konden zoeken. Een beetje gepraat wat ik hier deed en of hier geen toeristen kwamen. Ik zei nee dat is hier erg zeldzaam. Uiteindelijk hadden ze een hotel gevonden en zijn zij naar het hotel gereden en ik weer naar huis. Eenmaal thuis gewacht tot iedereen terug van de kermis was. En toen naar bed gegaan.

Dit was het dan wel weer tot vandaag.
Ik wens jullie veel lees plezier.

Dikke kus van mij


  • 23 Mei 2014 - 20:56

    Bernadet:

    Ha kimmie

    Je kan ook nog gids worden op bali lees ik, doe je goed

    De kermis, ben zo benieuwd of het anders is dan hier, en wat je allemaal kan kopen. Hier kan je suikerspin kopen oliebollen endat soort dingen, maar dat zal daar wel niet zijn

    Wederom weer veel meegemaakt, vooral de ceremonie, wat zag je er mooi uit, de foto gezien

    Kim ben weer trots op je
    nogmaals het ga je goed op naar de laaste maand daar

    kus je moettie

  • 23 Mei 2014 - 22:50

    Wilma:

    Ha die Kim,

    Ga ik ff kijken of er een berichtje van je is. Staan er 2 uitgebreide verslagen. Daar had ik niet op gerekend ha ha.
    Ik heb er even snel door heen gelezen. Wat een avonturen weer. Mooie foto trouwens van de ceremonie afgelopen week.

    Ik moet hier nog even aan de bak, huis poetsen want morgen komt de zeeland familie naar het mooiste dorp in Noord Holland.
    En moet nog even wat dingen regelen voor het muziekfestival morgen in het dorp.
    (We waren zelfs op TV Noord Holland....)
    Judith is de hort op, dus lekker rustig.
    Ik zal zondag uitgebreid je verslagen lezen.
    Leuker dan een boek !!
    Zet hem nog even op, en geniet ook van je vakantie. We appen wel weer.

    zoen uit Watergang

  • 24 Mei 2014 - 23:34

    Bep Vermue:

    Leuk om weer wat van je te lezen. Je hebt nogal eens wat. Hier alles goed. Zit weer een beetje in mijn ritme. Ik heb gisteravond weer gekaart op 'sHeerenhoek en... gewonnen.Vandaag mijn portemonnaie laten liggen bij een groenteboer op 'sGravenpolder. Ik merkte het bij de Jumbo. Toen ik thuis kwam was er al een berichtje dat hij daar was, erg attent toch. Ik ben er toen nog maar gauw om gegaan. Vanavond zijn Cora en Ferdinand nog geweest gezellig. Kim nog een fijn verblijf. De tijd gaat korten. Kus Bep.


  • 27 Mei 2014 - 23:52

    Karin:

    Ha die Kim. Was weer erg leuk om je verslag te lezen. Het gaat nu echt opschieten zeg! Ik wens je nog een leuke tijd toe zo lang je daar nog bent. Dikke kus van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 19677

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Juli 2019

Stage Suriname

17 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Stage op Bali

Landen bezocht: