Nog een maandje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Kooman - WaarBenJij.nu Nog een maandje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Kooman - WaarBenJij.nu

Nog een maandje

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2019 | Suriname, Paramaribo

Het is al eventjes geleden maar er is weer een nieuw verhaaltje. Ik vergeet af en toe ook dat er een nieuwe moet komen dus vandaar dat deze er nu pas is.

Na mijn vorige blog hebben we een paar keer veel regen gehad. Net zoals in December stonden alle straten blank. Dit houdt in dat ik op de fiets door al het water moet, dus korte broek en slippers aan en gaan. Op sommige plekken blijft het water wel lang staan en begint het te stinken nadat al die auto's er ook door rijden. Eigenlijk is het helemaal niet zo fris maar we moeten toch wat.

Op mijn stage is eigenlijk alles prima. Over twee weken mijn eindverslag en dan zit het er bijna op. Mijn cliënten willen vooral dat ik hier blijf of dat ik zo snel mogelijk weer terug kom. Dat is wel lief en fijn om te horen, betekend toch dat ik iets goed doe.
Voor de rest zijn al mijn verslagen klaar en ingeleverd dus hoeven we alleen de eindgesprekken nog te doen en dan is alles echt klaar voor school.

Ik ben nog naar Galibi geweest met Ilse, Chris en Eileen. We gingen er heen met de auto en zijn daarna met bootje overgestoken naar Frans Guyana. Raar om ineens auto's weer aan de rechterkant te zien rijden en dat betaald wordt met de euro. Na Frans Guyana zijn we verder gevaren naar Galibi. Onderweg hadden we echt vet hoge golven. Aangekomen bij Galibi hebben we gechillt en gingen we pas rond half 3 in de nacht naar de schildpadden kijken. Het werd onderweg echt noodweer dus een zeil over ons heen getrokken en er waren ook vet hoge golven. We zijn bij een strandje gestopt waar een schildpad aan het broeden was maar moesten eerst nog een halfuur in de boot wachten tot we er uit konden door het weer. Ik was zee ziek geworden dus was wat misselijk maar wel mooi om de schildpad te zien. Daarna zijn we weer terug gevaren, gelukkig was het weer wat gaan liggen. De ochtend hebben we een wandeling door het dorp gegaan en daarna zijn we terug gevaren. We hebben veel regen gehad maar in de boot op de terug weg werd het gelukkig droog.

Ook ben ik nog anderhalve week erg ziek geweest. Ik had keelontsteking en heb aan de antibiotica gezeten. Gelukkig ben ik weer helemaal de oude en gaat alles voor de rest prima.

Mijn vijf huisgenoten hebben ondertussen het huis alweer verlaten. Daar zijn ook al weer vier nieuwe voor terug gekomen. Dus we wonen weer met ze tienen. Het is gezellig en genieten met ze allen.

De tijd gaat nu echt snel. Over 4 en halve week sta ik weer in Nederland. Echt een raar idee maar gelukkig kan hier nog even genieten en hopen dat de zon nog een beetje gaat schijnen. Dit was het wel weer. Ik denk dat er nog een blog komt voordat ik weer terug ben.

Dikke kus van mij

  • 07 Juni 2019 - 17:13

    Victor:

    Leuk verslag Kim. De tijd gaat snel. Nog een maandje. Geniet van de laatste weken en tot 10 juli

  • 07 Juni 2019 - 17:37

    Judith :

    Geniet nog Kim Zoen

  • 07 Juni 2019 - 19:49

    Moettie:

    Dag lieve kim. Aan alles komt een eind, wat heb je veel meegemaakt, ben benieuwd straks naar de verhalen. Nog een maandje en dan sta je hier weer. Fijn om jeeindelijk weer te zien. Geniet er nog van meissie. Liefs van je moettie

  • 08 Juni 2019 - 06:30

    Trudie:

    Hallo Kim

    nou nou de cliënten willen je gewoon niet kwijt. Dat is wel een zeer goed teken en daar mag je wel trots op zijn hoor.
    Wat een ervaringen en verhalen allemaal en wat maak je veel mee.
    Geweldig steeds om te lezen.
    Dus voor de laatste weken nog veel genieten .
    Liefs en een dikke kus Trudie

  • 08 Juni 2019 - 08:33

    Hanneke:

    Ha die Kim!
    Je blog weer met belangstelling gelezen. Jij maakt toch ook van alles mee zeg
    hartstikke leuk, geniet nog maar van je “laatste loodjes” en de kleine maand die je daar nog rest met je collega’s en de cliënten! Fijn ook dat je eindverslag voor school nu helemaal klaar is en dat je ook dit gedeelte bijna kunt afsluiten (‘is die buikpijn ook weer over’ zou je opa Bart zeggen ;-).
    Ik heb ze steeds met belangstelling gelezen (en grammaticaal voor je mogen corrigeren ;-) en vind je zelfreflectie erin ook knap gedaan en verwoordt. Ik hoop dan ook voor je dat je er een fantastisch eindcijfer voor zult krijgen!
    Momenteel regent het hier ook pijpenstelen, hopelijk klaart het nog op want er zijn vanmiddag weer evenementen, o.a. een taptoe op het Bellamypark in Vlissingen, waarvan het jammer zou zijn als die niet zouden kunnen plaatsvinden. Maar het vooruitzicht is dat het droog wordt, dus duimen maar ;-)
    Wij gaan vanaf de 17e nog even met de camper op pad maar hopen je daarna snel weer te kunnen zien en spreken!
    Tot dan & big hug van ons beide!


  • 13 Juni 2019 - 19:08

    Judith:

    ?

  • 16 Juni 2019 - 03:29

    Opa COR :

    ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19678

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Juli 2019

Stage Suriname

17 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Stage op Bali

Landen bezocht: