Bezoek van papa en Anouk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Kooman - WaarBenJij.nu Bezoek van papa en Anouk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Kooman - WaarBenJij.nu

Bezoek van papa en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 April 2019 | Suriname, Paramaribo

Daar zijn we dan weer twee maanden later.
Ik had het nogal druk met schoolopdrachten en het bezoek van Anouk en papa en niet te vergeten mijn verjaardag.

Nadat Victor en Hans weg gingen moest ik weer even wennen aan het vroege opstaan voor stage. Bij mijn nieuwe stage beginnen de diensten om 7 uur en moet ik er ook echt zijn. De eerste weken waren nogal wat chaotisch op stage want er was niet een hele duidelijk structuur. Ook was het nog niet echt duidelijk wat er nou precies ging gebeuren met de cliënten. Het is nu wel wat beter en er begint langzaamaan structuur in te komen. Er moeten nog wel wat dingen worden geregeld maar heb vertrouwen er in dat dit uiteindelijk wel goed komt. Voor mijzelf is er ieder geval genoeg te doen en te leren. Ik merk dat er binnen deze organisatie meer kennis aanwezig is en dat ik de kans krijg om dingen te ondernemen. En heb met de cliënten een band opgebouwd waardoor ze ook steeds meer dingen aan mij durven te vragen.

Op 7 maart hebben we mijn verjaardag hier gevierd. Mijn huisgenoten hadden de veranda en mijn stoel waar ik altijd op zit versierd. Echt super leuk en voelde mij gelijk jarig. Ik had voor de cliënten en collega's taart gekocht. Ze gingen voor mij zingen en sommige cliënten hebben wel acht liedjes gezongen. Dit voelde wel goed en gaf mij een extra verjaardagsgevoel. Alleen snapte mijn collega's niet helemaal waarom ik aan het werk was. In Suriname mag je verlof nemen op je verjaardag en dit doen de meeste dan ook. Na mijn werk kwam ik thuis en hadden mijn huisgenoten cadeautjes voor mij gekocht en daarna gingen we met ze allen eten bij Jomax. Dit was erg gezellig en heb er van genoten.

Het is al weer drie weken geleden dat Anouk en papa hier waren. Wat gaat de tijd snel Wat was het raar om ze op te halen bij het vliegveld. Ik was als verrassing mee naar het vliegveld gegaan. Daar aangekomen stonden ze al buiten en zag ik papa al druk bellen naar mijn telefoon. Ze waren verrast dat ik er stond maar vonden het wel heel leuk. Na een rit van anderhalf uur waren we bij hun hotel aangekomen. Ze slapen voor een week in het Eco hotel en dat ligt ongeveer 5 minuten lopen van mijn huis, dus dat is ideaal. Na het inchecken en de spullen op de kamer hebben gelegd gingen we een hapje eten. Het voelde al snel oud en vertrouwt en net of ze vorige week had gezien in plaats van 6 maanden geleden. De rest van de week zijn we naar plantages geweest, een dagje naar welness resort geweest, lekker dagje aan het zwembad gelegen en schildpadden gaan spotten. Dit keer hebben we ze wel gezien en het voelde toch wel wat onnatuurlijk om naar een schildpad te kijken die eieren aan het leggen is. Maar wel bijzonder om te zien hoe een schildpad zijn eieren dan legt en dat proces mee te maken.
Tijdens de tour naar de plantages en ook naar de schildpadden hebben we dolfijnen gespot. Onderweg naar de plantages waren het er wel 30 die we zagen en wist ik niet welke kant ik op moest kijken zoveel waren er. Voor de rest hebben we vooral een rustige en gezellige week gehad en genoten van het mooie weer.

Afgelopen weekend ben ik met Eileen, Laura, Irene en een vriend van Irene naar Carolina kreek gegaan. Ik had dit voor mijn verjaardag gehad. We hebben een weekendje in een huisje doorgebracht en lekker niks gedaan. Het was wel een hele ervaring want het is een kreek waar ook allemaal Surinamers een vrije dagen doorbrengen en dat betekend dus allemaal harde muziek draaien en eten. Het lijkt wel of ze dan tegen elkaar op boksen wie het hardst muziek kan draaien. Er werd vooral Hindoestaanse muziek gedraaid. We hebben op zaterdag nog rond gereden met de auto want Irene heeft een eigen auto. Dus zijn we de omgeving gaan verkennen en vooral genoten wat we allemaal tegen kwamen.

Dit was het wel weer voor deze blog. Nog 2 en halve maand en dan sta ik weer op schiphol. Wat gaat de tijd snel en geniet ik vooral nog van de tijd die ik hier ben.

Dikke kus en veel lees plezier.


  • 22 April 2019 - 18:06

    Judith :

    Leuk Kim! Geniet er nog van & veel plezier Groet en dikke zoen Wilma & Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 19689

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 31 Juli 2019

Stage Suriname

17 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Stage op Bali

Landen bezocht: